بلاگ

هزینه نصب چمن مصنوعی فوتبالی در سال 1403

چرا سراغ نصب چمن مصنوعی برویم؟

فوتبال بدون شک محبوب‌ترین ورزش جهان است. محبوبیت فوتبال سبب شده تا تعداد بازی‌ها در این رشته روز به روز افزایش پیدا کند. آنقدر این موضوع جدی شده که حتی روستاها و مدارس نیز به دنبال احداث زمین چمن مصنوعی هستند. به همین دلیل بررسی هزینه نصب چمن مصنوعی فوتبالی موضوع مهمی برای آنها محسوب می‌شود. در واقع باشگاه‌های مختلف به دنبال آن هستند که با در اختیار داشتن یک چمن مصنوعی استاندارد برنامه‌ریزی بهتری برای جلسات تمرینی و مسابقات رقابتی خود داشته باشند. دلیل اینکه آنها به سمت ایجاد چمن طبیعی نمی‌روند، هزینه بسیار زیاد این کار در کنار شرایط سخت نگهداری از آن می‌باشد. شاید در برخی استان‌ها نگهداری زمین چمن طبیعی کار آسانی باشد اما در اکثر مناطق ایران به دلیل شرایط جوی این کار با دشواری‌های فراوانی همراه است. وضعیت چمن مسابقات لیگ برتر فوتبال گویای همین موضوع می‌باشد. به همین دلیل استفاده از چمن مصنوعی هم از لحاظ مالی و هم از لحاظ کیفی به نفع باشگاه‌ها خواهد بود.

هزینه نصب چمن مصنوعی فوتبالی

چه عواملی درمحاسبه هزینه نصب چمن مصنوعی فوتبالی موثر هستند؟

نمی‌توانیم یک هزینه نصب چمن مصنوعی فوتبالی برای تمام زمین‌ها مشخص کنیم. این موضوع به عوامل مختلفی وابسته است که آنها را در ادامه خدمت شما معرفی می‌نماییم:

  • نوع زمین:چمن‌های مصنوعی فوتبالی در انواع مختلفی از نظر طراحی و رنگ تولید می‌شوند. طبیعتاً هر مدل آنها بر اساس پیچیدگی‌هایی که در طراحی دارد و نوع رنگ آمیزی، دارای قیمت متفاوتی است. به همین دلیل ابتدا خریدار باید مدل مورد نظر خودش را انتخاب کند و سپس سراغ تخمین هزینه برود.
  • طول عمر: چمن‌های مصنوعی دارای کیفیت‌های متفاوتی هستند. هرچه یک چمن کیفیت بهتری داشته و طول عمر آن بالاتر باشد، قطعاً هزینه بیشتری خواهد داشت.البته توصیه ما به شما این است که حتماً با وجود قیمت بالاتر، سراغ چمن‌های با دوام بروید. چمن‌های بی‌کیفیت مدام خراب می‌شوند و باید علاوه بر هزینه، دردسر تعمیر آنها را به جان بخرید. طول عمر چمن مصنوعی ورزشی چقدر است؟
  • مقاومت زمین:هر زمین چمن مصنوعی بر اساس مدلی که دارد در طول هفته می‌تواند تعداد ساعات مشخصی پذیرای فوتبالیست‌ها باشد. به همین دلیل این پارامتر نیز در تعیین هزینه نصب یک چمن مصنوعی فوتبالی موثر است. زمینی که در طول هفته میزبان فوتبالیست‌های بیشتری باشد و البته دچار مشکل نشود، قیمت بالایی دارد.
  • نگهداری:با وجود آنکه تمام چمن‌های مصنوعی فرایند تعمیر و نگهداری مشابهی دارند اما باز هم در جزئیات متفاوت هستند. طبیعتاً در این بخش نیز هرچه چمن با کیفیت‌تر باشد، کمتر دچار خرابی می‌شود و نگهداری آن نیز آسان‌تر است. اگر می‌خواهید چمنی داشته باشید که نگهداری پیچیده‌ای ندارد باید هزینه بیشتری پرداخت نمایید.
  • جنس:برخلاف تصور عموم مردم، چمن‌های مصنوعی را بر اساس مواد مختلفی تولید می‌کنند. هر چه جنس به کار رفته در این چمن‌ها با کیفیت‌تر باشد و از مرغوبیت بهتری برخوردار گردد، هزینه نصب آن بیشتر خواهد شد.
هزینه نصب یک چمن مصنوعی فوتبالی

استفاده از تکنسین در نصب چمن مصنوعی فوتبال چقدر هزینه به همراه دارد؟

یکی از مواردی که می‌توانیم در هزینه نصب چمن مصنوعی فوتبالی در نظر بگیریم، کمک گرفتن از تکنسین‌های متخصص برای این کار است. اگر تمایل دارید خودتان چمن‌های مصنوعی را نصب کنید هیچ مانعی وجود ندارد اما باید به یک نکته دقت داشته باشید. نصب این چمن‌ها به شدت سخت است و زمان زیادی از شما خواهد گرفت. از طرفی نصب غیر اصولی چمن‌های مصنوعی می‌تواند آسیب‌ جدی به آنها وارد کند. با توجه به این شرایط به نظر می‌رسد کمک گرفتن از تکنسین‌ها در نصب چمن مصنوعی ضروری باشد. بر این اساس بهتر است دستمزد تکنسین‌ها را هم به هزینه نصب اضافه کنیم. هرچه تجربه و تخصص تکنسین‌ها بهتر باشد آنها پول بیشتری برای نصب چمن مصنوعی دریافت خواهند کرد. البته به دلیل اهمیت کاری که انجام می‌دهند توصیه می‌کنیم از بهترین افراد برای این منظور کمک بگیرید.

نصب غیر اصولی چمن‌های مصنوعی

چگونه یک زمین چمن مصنوعی فوتبالی استاندارد با هزینه مناسب خریداری کنیم؟

یکی از مواردی که در محاسبه هزینه نصب چمن مصنوعی فوتبالی نباید آن را زیر پا بگذارید، خرید چمن غیر استاندارد است. شاید چمن‌های استاندارد کمی گران قیمت باشند اما خرید آنها باز هم منطقی است. توصیه می‌کنیم در خرید چمن‌های مصنوعی به پارامترهای زیر توجه داشته باشید:

  • انعطاف:چمن مصنوعی که می‌خرید اگر انعطاف پذیر نباشد، نمی‌تواند برای فوتبال گزینه مناسبی محسوب شود. به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتماً سراغ چمن‌های انعطاف پذیر برای فوتبال بروید.
  • نگهداری آسان:طبیعتاً شما به دنبال چمن مصنوعی هستید که پس از خرید و نصب، نیاز به نیروی کار مجزا جهت نگهداری نداشته باشد. با اندکی هزینه بیشتر می‌توانید به این هدف برسید و یکی از مشکلات آینده خود را برطرف کنید.
  • ظاهر طبیعی: درست است که می‌خواهید چمن مصنوعی بخرید اما هرچه این چمن حالت طبیعی‌تری داشته باشد گزینه بهتری محسوب می‌شود. قطعاً چمن‌های مصنوعی که شبیه چمن‌های طبیعی باشند برای فوتبالیست‌ها جذاب‌تر هستند.
  • سرعت توپ:یکی از مشکلات همیشگی چمن‌های مصنوعی تغییر سرعت و حرکت توپ در آنها است. هنگام خرید چمن به این موضوع توجه کنید و سراغ محصولاتی بروید که از این نظر شبیه به چمن‌های طبیعی باشند.

هزینه‌های جانبی نصب چمن مصنوعی فوتبال شامل چه مواردی است؟

از جمله دیگر عوامل موثر در هزینه نصب چمن مصنوعی فوتبالی می‌توانیم به موارد جانبی این کار اشاره کنیم. طبیعتاً برای حفاظت از یک چمن مصنوعی لازم است در اطراف آن فنس‌کاری شود. این کار نیز هزینه جدیدی برای شما ایجاد خواهد کرد. از طرفی خرید دروازه و سایر وسایل فوتبال در کنار رنگ آمیزی زمین هزینه‌های دیگری هستند که باید در مورد آنها فکر کنید. اگر می‌خواهید یک زمین استاندارد داشته باشید باید به فکر ایجاد سرویس بهداشتی و آبخوری مناسب هم باشید. درباره سایر تجهیزات جانبی چمن مصنوعی بیشتر بدانیم.

خرید چمن غیر استاندارد

چمن مصنوعی فوتبالی را از کجا بخریم؟

اگر می‌خواهید هزینه نصب چمن مصنوعی فوتبالی برای شما مناسب تمام شود باید سراغ شرکت‌های معتبر در زمینه تولید این محصولات بروید. در داخل ایران شرکت‌های مختلفی هستند که نسبت به طراحی و تولید چمن مصنوعی اقدام می‌کنند. البته بدون شک اگر دنبال بهترین آنها هستید باید سراغ دنیای چمن بروید. شرکت دنیای چمن بزرگترین کارخانه تولید چمن مصنوعی در ایران محسوب می‌شود و بهترین محصولات را برای زمین فوتبال طراحی می‌نماید. شاید جالب باشد بدانید که این مجموعه فقط چمن‌های مصنوعی را به رنگ سبز تولید نمی‌کند. در میان تولیدات آن رنگ‌های دیگری مثل آجری، آبی، سفید و طوسی هم دیده می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *