بلاگ

قیمت چمن مصنوعی برای ویلا چگونه محاسبه می‌شود؟

آشنایی با چمن مصنوعی ویلا

داشتن ویلایی جذاب و زیبا آرزوی همه است. ویلا بدون داشتن فضای سبز تماشایی به نظر نمی‌رسد. از طرفی نصب و نگهداری فضای سبز طبیعی هزینه بسیار زیادی برای صاحب ویلا به وجود می‌آورد. در این شرایط صاحبان ویلا باید به دنبال یک جایگزین مناسب باشند و چه جایگزینی بهتر از چمن مصنوعی. قیمت چمن مصنوعی برای ویلا بسیار مناسب است و هزینه نصب آن را کاهش می‌دهد. از طرفی نگهداری چمن مصنوعی هم نسبت به چمن‌های طبیعی راحت‌تر است. نیاز به باغبان برای آبیاری صحیح و چمن زنی هم نخواهید داشت. البته این را باید بگوییم که قیمت‌های چمن مصنوعی متنوع هستند و برای محاسبه آنها باید به چندین پارامتر مهم توجه کرد. چمن مصنوعی مناسب ویلا در دسته چمن های مصنوعی تزئینی دسته بندی می شود.

قیمت چمن مصنوعی برای ویلا

پارامترهای موثر در محاسبه قیمت چمن مصنوعی برای ویلا

همانگونه که گفتیم قیمت چمن مصنوعی برای ویلا به چند فاکتور مهم وابسته است. اگر این فاکتورها را به صورت دقیق بررسی کنید می‌توانید قیمت چمن را به خوبی پیش بینی نمایید. با توجه به اهمیت این موضوع بهتر است پارامترهای تعیین قیمت چمن مصنوعی ویلا را دقیق‌تر با هم بررسی نماییم.بیشتر بدانیم: چرا چمن مصنوعی تزئینی بخریم؟

مدل‌های متفاوت چمن مصنوعی ویلا چگونه هستند؟

اولین چیزی که در تعیین قیمت چمن مصنوعی برای ویلا تاثیر خود را نشان می‌دهد، مدل چمن است. شما می‌توانید از انواع مختلف چمن مصنوعی برای ویلا استفاده کنید که طبیعتاً هر کدام از آنها قیمت متفاوتی دارند. مدل‌های مختلف چمن مصنوعی ویلا را خدمتتان معرفی می‌کنیم:

  • بین سنگی:گاهی اوقات چمن مصنوعی بین سنگ‌های حیاط ویلا استفاده می‌شود. چمن‌هایی که اینگونه استفاده می‌شوند را چمن نواری می‌گویند. طبیعتاً وقتی قرار است بین موزاییک‌ها چمن مصنوعی نصب کنید هزینه کار پایین‌تر می‌آید. در واقع حجم چمن مورد نیاز برای این کار نسبت به دیگر روش‌ها به شدت کمتر است.بیشتر بدانیم: نحوه نصب چمن مصنوعی بین موزاییک و سنگ چگونه است؟
  • استخر ویلا:در برخی موارد برای پوشش اطراف استخر ویلا از چمن مصنوعی کمک گرفته می‌شود. وقتی در اطراف استخر، چمن مصنوعی وجود داشته باشد برای استراحت و آفتاب گرفتن محیط بهتری در اختیار مهمانان قرار می‌گیرد. طبیعتاً بر اساس ابعاد استخر و محیط اطراف آن، هزینه چمن مورد نیاز متفاوت خواهد بود.
  • تراس و بالکن ویلا:یکی از بخش‌های جذاب هر ویلا، تراس و بالکن آن است. برای پوشش تراس و بالکن هم می‌توان سراغ چمن مصنوعی بالکن و تراس رفت. با توجه به اینکه تراس و بالکن معمولاً فضای زیادی ندارد احتمالاً نصب چمن مصنوعی در آن هم با یک قیمت معقول انجام پذیرد.
  • زمین بازی:بعضی افراد دوست دارند در ویلای خودشان یک زمین اختصاصی برای بازی داشته باشند. احداث چنین زمینی هزینه بسیار زیادی برای صاحب ویلا به وجود خواهد آورد.
  • کل حیاط:برخی مالکان ویلا هم ترجیح می‌دهند کل حیاط را با چمن مصنوعی زیباسازی نمایند. طبیعتاً به دلیل اینکه مساحت حیاط بزرگ است، هزینه زیادی هم برای چمن کردن آن باید پرداخت شود. 
چمن نواری

کیفیت چمن مصنوعی چقدر در قیمت آن تاثیر می‌گذارد؟

عامل دیگری که روی قیمت چمن مصنوعی برای ویلا تاثیر می‌گذارد، کیفیت چمن است. طبیعتاً چمن‌های مصنوعی با مواد اولیه متنوعی تولید می‌شوند. هرچه مواد اولیه به کار رفته در تولید چمن مصنوعی ویلا مرغوب‌تر باشد، قیمت چمن هم بیشتر می‌شود. احتمالاً قیمت‌های پایینی که در بازار برای چمن مصنوعی مشاهده می‌کنید مربوط به محصولاتی است که کیفیت خوبی ندارند. پیشنهاد می‌کنیم هیچگاه در خرید چمن مصنوعی کیفیت را فدای قیمت نکنید. خرید چمن مصنوعی ویلا برای شما یک سرمایه‌گذاری بلند مدت محسوب می‌شود. هزینه‌ای که بابت خرید و نصب آن پرداخت می‌کنید، به ارزش ویلای شما اضافه خواهد شد. اگر روزی قصد فروش ویلا را داشته باشید همین چمن مصنوعی هم قیمت آن را ارزشمندتر می‌کند. بهتر است هنگام خرید چمن سراغ محصولاتی بروید که مقاوم، نرم و با دوام باشند.

آیا ارتفاع و تراکم چمن قیمت را متفاوت خواهد کرد؟

دیگر عامل موثر در قیمت چمن مصنوعی برای ویلا، ارتفاع آن می‌باشد. با توجه به اینکه چمن‌های مصنوعی را با ارتفاع‌های متنوعی تولید می‌کنند، از این نظر با اختلاف قیمت در بازار مواجه خواهید شد. به نظر می‌رسد چمن‌هایی که ارتفاع یک یا دو سانتی داشته باشند قیمت مناسبی در بازار دارند و البته برای خرید هم ایده‌آل هستند. چمن‌های با ارتفاع بالاتر یا پایین‌تر ممکن است ظاهر مناسبی نداشته و حتی خطر آسیب دیدگی هم برای افرادی که روی آنها تردد می‌کنند داشته باشند. تراکم چمن مصنوعی هم روی قیمت آن برای ویلا تاثیر مستقیم دارد. هرچه چمن تراکم بیشتری داشته باشد از کیفیت بهتری برخوردار است و قیمت آن بالاتر می‌رود. البته باید به این نکته توجه کرد که چمن متراکم از نظر ظاهری هم جذاب‌تر است و برای خرید توصیه می‌شود. 

تراکم چمن مصنوعی

طراحی چمن و تاثیر آن در قیمت

نوع طراحی چمن مصنوعی دیگر عاملی است که روی قیمت چمن مصنوعی برای ویلا اثر می‌گذارد. طراحی‌های جذابی هستند که شما می‌توانید آنها را برای پیاده‌سازی در ویلای خودتان انتخاب کنید. با این حال اگر سراغ برندهای معتبر تولید کننده چمن مصنوعی بروید، امکان سفارشی سازی هم فراهم است. این برندها طرح سفارشی شما را روی چمن مصنوعی پیاده‌سازی کرده و آن را تولید می‌نمایند. داشتن یک طراحی جدید و منحصر به فرد از چمن مصنوعی در ویلا، شما را نسبت به دیگران خاص‌تر نشان می‌دهد. هرچند باید در نظر داشته باشید که چمن سفارشی سازی شده قطعاً قیمت بیشتری نسبت به طراحی‌های معمولی دارد. در میان طراحی‌های آماده هم گزینه‌های جذابی هستند که می‌توانید سراغ آنها بروید. طبیعتاً هر کدام از طرح‌ها بر اساس سختی و آسانی که در فرایند تولید دارند، قیمت متفاوتی خواهند داشت.

چمن مصنوعی در ویلا

پایین‌ترین قیمت چمن مصنوعی برای ویلا را کجا پیدا کنیم؟

اگر فقط دنبال پایین‌ترین قیمت چمن مصنوعی برای ویلا هستید، با کمی تحقیق می‌توانید گزینه‌های بسیار زیادی برای خرید پیدا کنید. البته این چمن‌هایی که پیدا می‌کنید اکثراً فاقد کیفیت استاندارد هستند. اگر در دسته افرادی قرار می‌گیرید که چمن استاندارد و با قیمت مناسب می‌خواهند، باید سراغ یک فروشگاه معتبر مثل دنیای چمن بروید. محصولات دنیای چمن در انواع مختلف رنگ مثل انواع طیف رنگ سبز، طوسی، آبی، سفید، قرمز و سایر رنگ های سفارشی قابل خریداری هستند. از لحاظ کیفیت هم محصولات این مجموعه در سطح قابل قبولی قرار دارند. البته با توجه به تنوعی که در تولیدات دنیای چمن مشاهده می‌شود هر کدام از چمن‌های مصنوعی آن قیمت متفاوتی خواهند داشت. با این حال حتی با کیفیت‌ترین نوع چمن این کارخانه قیمتی کاملا منصفانه برای شما به همراه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *