بلاگ

مراحل ساخت و احداث زمین های ورزشی با چمن مصنوعی به چه صورت است؟

مراحل ساخت و احداث زمین های ورزشی با چمن مصنوعی به چه صورت است؟

مراحل ساخت و احداث زمین های ورزشی با چمن مصنوعی کار آسانی نیست و در اکثر مواقع به ماه‌ها برنامه‌ریزی نیاز دارد. چه در حال جایگزینی یک زمین چمن باشید یا ساختن یک زمین چمن جدید، درک فرآیند برنامه‌ریزی و ساخت یک زمین چمن مصنوعی، موفقیت آن را تضمین می کند. سه مرحله اصلی برای ساخت یک زمین ورزشی با چمن مصنوعی وجود دارد: قبل از ساخت، ساخت و ساز و پس از ساخت. در هر مرحله، نقاط عطفی وجود دارد که به عنوان یک تصمیم گیرنده، باید از آن آگاه بوده و برای مقابله با آنها آماده باشید.

مراحل ساخت و احداث زمین های ورزشی با چمن مصنوعی
مراحل ساخت و احداث زمین های ورزشی با چمن مصنوعی

فاز 1: پیش ساخت زمین های ورزشی با چمن مصنوعی

 قبل از اینکه به ساخت و ساز زمین های ورزشی با چمن مصنوعی بپردازید، باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • دلایل احداث زمین ورزشی با چمن مصنوعی
  • محل مورد نظر
  • شرایط
  • بودجه
  • انتخاب چمن

دلایل: چرا یک زمین چمن مصنوعی نصب می کنید؟ دانستن دلیل به شما کمک می کند تا عوامل دیگری مانند مکان، بودجه، جدول زمانی و الزامات را تعیین کنید. علاوه بر این، زمانی که حمایت شخص ثالثی (به عنوان مثال جامعه، هیئت مدیره مدرسه، مالکان) مورد نیاز است، باید این دلایل را بیان کنید. قیمت چمن و تجهیزات را از اینجا بررسی کنید. 

مکان: زمین ورزشی جدید در کجا قرار خواهد گرفت؟ اگر ساخت زمین جدیدی مد نظر  باشد، ممکن است محل مورد نظر را انتخاب نکرده باشید، این کار را انجام دهید. پس از تعیین محل، صرف نظر از زمین جدید یا میدان جایگزین، باید خاک سنجی انجام دهید.

شرایط: شرایط فعلی زمین چمن مصنوعی چیست؟ هر پروژه ساختمانی با یک پایه محکم شروع می شود. در مورد زمین چمن مصنوعی، پایه شما خاک است. گزارش خاکهای ژئوتکنیکی خیلی گران نیست و دانستن ترکیب خاک هنگام ساخت یک زمین ورزشی بسیار مهم است، زیرا ممکن است هزینه را تا میلیون ها تومان تغییر دهد.

زمین چمن مصنوعی
زمین چمن مصنوعی

بودجه: مراحل ساخت و احداث زمین های ورزشی با چمن مصنوعی چقدر هزینه دارد؟ قطعه ی اضافی که هزینه اولیه را افزایش می دهد، یک پد یا لایه الاستیک است. این “لایه های الکترونیکی” برای بهبود جذب ضربه طراحی شده اند و هزینه جایگزینی زمین شما (در 8 تا 10 سال) را بسیار کم می کنند.

انتخاب چمن: از چه چمنی استفاده کنیم؟ فناوری و تکنیک‌های تولید چمن مصنوعی در طول سال‌ها بسیار تکامل یافته است. همچنین استانداردهای مربوط به آنچه که چمن را ایمن می‌کند، تغییر کرده است. همه‌ی چمن های مصنوعی یکسان ایجاد نمی شوند و انتخاب چمن مناسب بخش بزرگی از ساخت زمین عالی است.

ساخت و ساز زمین های ورزشی با چمن مصنوعی
ساخت و ساز زمین های ورزشی با چمن مصنوعی

فاز 2: ساخت و ساز واقعی زمین چمن مصنوعی

دومین مرحله اصلی، ساخت و ساز واقعی زمین چمن مصنوعی شما است. این همان جایی است که اکثر پول و زمان صرف می شود، بنابراین مهم ترین مرحله نیز می باشد. نقطه عطف در فاز دو، انتخاب فروشنده است.

انتخاب فروشنده: چه کسی زمین را می سازد و چمن را نصب می کند؟ انتخاب یک شرکت ساختمانی به اندازه انتخاب چمن اهمیت دارد، زیرا ساخت زمین بر ایمنی، عملکرد و طول عمر زمین تاثیر می گذارد. چمن زمین ورزشی ضعیف ممکن است در مدت گارانتی از کار بیفتد که منجر به افزایش هزینه های نگهداری شود. در این صورت گاهی اوقات ممکن است نیاز به تعویض کامل زمین نیز باشد. چند معیار برای انتخاب و ارزیابی یک شرکت ساخت و ساز ورزشی عبارتند از:       

  • سابقه ایمنی
  • تجربه و تخصص
  • شهرت، آبرو
  • مدیریت پروژه

مراحل ساخت و احداث زمین های ورزشی با چمن مصنوعی نیاز به استفاده از ماشین آلات سنگین دارد. گاهی اوقات این ماشین ها می توانند باعث تصادفات گران قیمت و حتی منجر به جراحت و مرگ شوند. بنابراین مطمئن شوید که یک شرکت ساختمانی با سابقه ایمنی چشمگیر انتخاب کرده اید. تجربه و تخصص، ترکیبی از مدت زمانی است که یک شرکت، در حال ساخت چمن مصنوعی و نصب زمین های ورزشی بوده است. ممکن است این شرکت 50 سال قدمت داشته باشد، اما تیمی که کار را انجام می‌دهد از ارزان‌ترین نیروی کار تشکیل شده باشد.

ساخت و ساز واقعی زمین چمن مصنوعی
ساخت و ساز واقعی زمین چمن مصنوعی

فاز 3: پس از ساخت

تصور اشتباه شماره یک در مورد زمین های ورزشی با چمن مصنوعی این است که آنها نیازی به تعمیر و نگهداری ندارند. درست مانند زمین های چمن واقعی، زمین های مصنوعی نیز برای حفظ ایمنی و عملکرد بهینه نیاز به مراقبت دارند. شرکتی که مسئولیت ساخت زمین را بر عهده دارد باید نوعی جهت گیری پس از ساخت را برای بخش تاسیسات فراهم کند تا به آنها (و شما) در مورد کارهایی که برای تمیز کردن و مراقبت از زمین ورزشی مصنوعی باید انجام شود، آموزش دهد. علاوه بر تعمیرات داخلی، توصیه می شود قبل از هر فصل زمین چمن مصنوعی شما از نظر ایمنی بررسی شود. ساخت یک زمین چمن مصنوعی یک فرآیند طولانی و چند لایه است، بسیار شبیه به لایه های خود زمین. لایه های زیادی وجود دارد و هر یک روی دیگر تاثیر می گذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *