بلاگ

چمن مصنوعی برای حیاط مدرسه چه ویژگی هایی دارد؟ مزایای استفاده از آن چیست؟

چمن مصنوعی برای حیاط مدرسه چه ویژگی هایی دارد؟ مزایای استفاده از آن چیست؟

چمن مصنوعی برای حیاط مدرسه چه ویژگی هایی دارد؟ مدارس مکان های فوق العاده ای برای یادگیری و رشد کودکان هستند. بازی در فضای باز نقش مهمی در این امر ایفا می کند. اگر به بیشتر زمین های بازی نگاهی بیندازید، آنها را با چمن طبیعی یا بتن پوشیده شده، می بینید. چمن طبیعی هم خوب است اما تا زمانی که با استفاده زیاد نازک و گل آلود نشده باشد. از سوی دیگر، بتن سخت، سطح مناسبی برای بازی کودکان نیست زیرا ممکن است به دلیل سفت بودن سبب آسیب دیدن کودکان شود. افزودن چمن مصنوعی به محوطه بازی مزایای متعددی دارد. به خواندن این مقاله ادامه دهید تا با فواید و ویژگی های جالب چمن مصنوعی آشنا شوید.

چمن مصنوعی برای حیاط مدرسه چه ویژگی هایی دارد؟
چمن مصنوعی برای حیاط مدرسه چه ویژگی هایی دارد؟

7 ویژگی برتر نصب چمن مصنوعی در مهدکودک ها و مدارس

ویژگی های برتر نصب چمن مصنوعی در مهدکودک ها و مدارس چیست؟ چمن مصنوعی برای زمین های بازی عمدتا به دلایل ایمنی استفاده می شود. از آنجایی که چمن مصنوعی بسیار نرم و ایمن است، بهترین گزینه برای ساختن سطحی مناسب برای بازی کودکان است. 7 ویژگی برتر استفاده از چمن مصنوعی در مدارس به شرح زیر است:

  1. زانوهای کودک را ایمن نگه می دارد.
  2. به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارد.
  3. ماندگاری بالایی دارد.
  4. باعث دوری کردن کنه ها و حشرات می شود.
  5. تمیز کردن آن آسان است.
  6. با دوام است.
  7. ظاهری زیبا و دل انگیز به محیط می بخشد.

توضیحات ویژگی های برتر نصب چمن مصنوعی

یکی از ویژگی های برتر نصب چمن مصنوعی ایمنی آن است. کودکان در مدارس همیشه به حرکت یا بازی مشغول هستند، بنابراین احتمال آسیب دیدن آنها در حین بازی بیشتر است. از آنجایی که این چمن ها نرم بوده و مانند چمن معمولی است، اگر کودکان هنگام بازی روی آن بیفتند، زانو و آرنجشان خراش نمی بیند. چمن مصنوعی به حداقل نگهداری نیاز دارد. همچنین در برابر لکه مقاوم است و رد پاهای گل آلود ایجاد نمی کند. بنابراین فرزندان شما گل و لای را به خانه نخواهند آورد. تنها کاری که مسئولین مدارس باید انجام دهند این است که گهگاه چمن را بشویند تا گرد و غبار از بین برود. یکی از دلایل اصلی انتخاب چمن مصنوعی به جای چمن طبیعی، دوام آن است. استفاده از اجزای باکیفیت در ساخت چمن مصنوعی مدارس به آن کمک می کند تا طراوت خود را برای مدت طولانی حفظ کند.

توضیحات ویژگی های برتر نصب چمن مصنوعی

یکی از ویژگی های برتر نصب چمن مصنوعی ایمنی آن است. کودکان در مدارس همیشه به حرکت یا بازی مشغول هستند، بنابراین احتمال آسیب دیدن آنها در حین بازی بیشتر است. از آنجایی که این چمن ها نرم بوده و مانند چمن معمولی است، اگر کودکان هنگام بازی روی آن بیفتند، زانو و آرنجشان خراش نمی بیند. چمن مصنوعی به حداقل نگهداری نیاز دارد. همچنین در برابر لکه مقاوم است و رد پاهای گل آلود ایجاد نمی کند. بنابراین فرزندان شما گل و لای را به خانه نخواهند آورد. تنها کاری که مسئولین مدارس باید انجام دهند این است که گهگاه چمن را بشویند تا گرد و غبار از بین برود. یکی از دلایل اصلی انتخاب چمن مصنوعی به جای چمن طبیعی، دوام آن است. استفاده از اجزای باکیفیت در ساخت چمن مصنوعی به آن کمک می کند تا طراوت خود را برای مدت طولانی حفظ کند.

ویژگی های برتر نصب چمن مصنوعی
ویژگی های برتر نصب چمن مصنوعی

از دیگر ویژگی های برتر نصب چمن مصنوعی دور کردن حشرات است. در چمن واقعی، احتمال زیادی برای دیدن انواع مختلف موجودات از جمله حشرات و کنه ها وجود دارد که می توان با استفاده از چمن مصنوعی برای زمین بازی در مدارس از آنها اجتناب کرد. از آنجایی که نیازی به آبیاری، چمن زنی، علف های هرز و … نیست، نظافت چمن مصنوعی، به عنوان یک فرآیند گاه به گاه در نظر گرفته می شود.

هزینه نگهداری کم یکی دیگر از ویژگی های برتر نصب چمن مصنوعی است که باعث می شود کاربران، استفاده از آن را ادامه دهند. از الیاف نایلون بادوام، پلاستیک و غیره در ساخت چمن مصنوعی زمین بازی استفاده می شود، از این رو حتی پس از مدتی استفاده از آن، تازگی خود را از دست نمی دهد. ظاهر و احساس طبیعی که از طریق استفاده از چمن مصنوعی برای زمین بازی ایجاد می شود، به کودکان کمک می کند تا به شیوه ای امن و مطمئن با طبیعت در ارتباط باشند.

ویژگی های برتر نصب چمن مصنوعی در مهدکودک ها و مدارس چیست؟
ویژگی های برتر نصب چمن مصنوعی در مهدکودک ها و مدارس چیست؟

حفظ سلامت کودکان با نصب چمن مصنوعی در مدارس

نصب چمن مصنوعی در مدارس به حفظ سلامت کودکان کمک شایانی می کند. مطالعات نشان می دهد که تقریبا 10 تا 15 درصد کودکان در ایران آلرژی دارند. در حالی که بوییدن علف تازه ممکن است برای برخی باشکوه باشد، اما برای برخی دیگر می تواند باعث ناراحتی شود. انسداد و آبریزش بینی، مشکل در تنفس و عطسه های مکرر تنها برخی از علائمی است که مبتلایان به آلرژی هنگام بیرون آمدن از خانه باید با آن مقابله کنند. متاسفانه، گرده‌ های علف‌ها یکی از بزرگ‌ترین عوامل هستند، چرا که چمن‌ زنی و پیرایش، اوضاع را تشدید می‌کند. این می تواند تاثیر قابل توجهی بر تمرکز و زمان بازی کودک داشته باشد. خوشبختانه، چمن مصنوعی گرده تولید نمی کند و از مواد ضد حساسیت ساخته می شود. این می تواند به کاهش خطر تنفس کودکان در گرده کمک کند و علائم آلرژی را کاهش دهد.

نصب چمن مصنوعی در مدارس
نصب چمن مصنوعی در مدارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *