بلاگ

چرا چمن مصنوعی مناسب روف گاردن خریداری کنیم؟

اهمیت نصب چمن مصنوعی در روف گاردن

در ساختمان سازی مدرن معمولاً خانواده‌ها فضای سبز کمی در اختیار دارند. آنها محیط دلنشین برای گذراندن اوقات فراغت خود ندارند و از این موضوع رنج می‌برند. به همین دلیل خرید چمن مصنوعی مناسب روف گاردن می‌تواند راهکاری گره گشا برای آنها باشد. روف گاردن در فارسی به معنای باغ پشت بام است. اگر به همین معنا توجه کنید متوجه می‌شوید که چمن مصنوعی چقدر می‌تواند زندگی شما را در یک ساختمان محدود با نشاط‌تر کند. به دلیل اینکه هر پشت بام شرایط متفاوتی دارد و گاهی اوقات پشت بام‌ها اشتراکی هستند، در خرید و طراحی چمن مصنوعی برای این فضا باید به نکات مختلفی توجه کرد. این نوع چمن از دسته چمن های تزئینی می باشد.

چمن مصنوعی مناسب روف گاردن

مراحل نصب چمن مصنوعی مناسب روف گاردن

اولین چیزی که در مورد چمن مصنوعی مناسب روف گاردن باید بدانید، مراحل نصب آن است. توصیه می‌کنیم برای نصب استاندارد این چمن‌ها مراحل زیر را با دقت دنبال کنید:

  • زیرسازی: مرحله زیرسازی برای نصب چمن مصنوعی اهمیت زیادی دارد.شما ابتدا باید شیب‌بندی و ایزولاسیون پشت بام را بررسی کنید و در صورت وجود مشکل آن را برطرف سازید. پس از ایجاد زیرسازی مناسب می‌توانید سراغ مراحل بعدی نصب چمن مصنوعی بروید.
  • ابعاد: وجود کولر، آنتن تلویزیون، دیش ماهواره و… روی پشت بام اجتناب ناپذیر است. می‌توانید برای نصب چمن آنها را حذف کنید. با این حال اگر این وسایل را به گونه‌ای در پشت بامقرار دهید که فضای زیادی اشغال نکنند، آنگاه می‌توانید ابعاد مناسب برای نصب چمن را در اختیار داشته باشید.
  • مقاومت سازه: اجرای برخی از پروژه‌های چمن مصنوعی روف گاردن احتمال دارد فشار زیادی به ساختمان شما وارد کند.مثلاً اگر بخواهید آلاچیق یا آبنما در چمن مصنوعی خودتان داشته باشید، باید برای فشار آن به ساختمان هم فکری کنید. بهتر است ابتدا مقاومت سازه را ارزیابی کرده و در صورت نیاز نسبت به مقاوم سازی آن اقدام نمایید.
پروژه‌های چمن مصنوعی روف گاردن

چمن مصنوعی مناسب روف گاردن چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

یکی از مسائل مهم دیگری که هنگام خرید چمن مصنوعی مناسب روف گاردن باید به آن توجه داشته باشید، ویژگی‌های این محصول است. هر چمن مصنوعی نمی‌تواند برای روف گاردن مناسب باشد مگر اینکه ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • ارتفاع الیاف:برای روف گاردن بهتر است سراغ الیافی بروید که بیشتر از ۲۰ میلیمتر ارتفاع داشته باشند. کمتر از این مقدار ظاهر خوبی ندارد و نمی‌تواند جذابیتی در محیط شما ایجاد کند. بهتر است سراغ الیافی که بیشتر از ۳۵ میلیمتر ارتفاع دارند هم نروید.
  • تراکم: چمن‌های مصنوعی اگر تراکم خوبی داشته باشند به راحتی از بین نمی‌روند.مخصوصاً برای روف گاردن باید چمن‌هایی را انتخاب کنید که مقدار تراکم بالایی داشته باشند. توصیه می‌کنیم برای این هدف سراغ چمن‌هایی که حالت لطیف و نرم دارند نروید.
  • نوع الیاف: برای روف گاردن پیشنهاد می‌کنیم الیافی را انتخاب کنید که سطح مقطع c یا v داشته باشند.البته سطح مقطع آوندی هم می‌تواند گزینه مناسبی برای کاری که می‌خواهید انجام دهید باشد. این الیاف مانع از آن می‌شوند که چمن مصنوعی شما خیلی سریع ظاهر جذاب خود را از دست دهد. در مورد واژه های تخصصی چمن مصنوعی بیشتر بدانید.

برای پیاده سازی چمن مصنوعی روف گاردن سراغ کدام سبک برویم؟

اگر می‌خواهید چمن مصنوعی مناسب روف گاردن باشد، باید سبک ایده‌آلی برای پیاده‌سازی آن انتخاب کنید. تولید کنندگان چمن مصنوعی توصیه می‌کنند یکی از سه سبک زیر را برای پیاده سازی چمن در روف گاردن انتخاب نمایید:

  • یکپارچه:در سبک یکپارچه چمن حالت یکنواختی پیدا می‌کند. برای بالا بردن زیبایی چمن در این سبک می‌توانید از مکمل‌هایی مثل چوب ترمو یا قلوه سنگ سفید کمک بگیرید. 
  • نواری: در این سبک چمن مصنوعی را به صورت نوارهایی باریک در می‌آورند و آن را در حاشیه روف گاردن نصب می‌کنند. پیاده‌سازی این سبک نیاز به تکنسین متخصص دارد و اگر به خوبی اجرا شود، نمای جالبی پیدا خواهد کرد.
  • بین سنگی:در این سبک برخلاف دو مدل قبلی، چمن مصنوعی ماده اصلی ایجاد روف گاردن نیست. شما روف گاردن را با موزاییک یا محصولات اولیه‌ای مثل آن ایجاد می‌کنید. پس از کف سازی روف گاردن با این مواد اولیه، آنگاه چمن را لابلای آنها پیاده سازی می‌نمایید. 
پیاده سازی چمن در روف گاردن

نصب چمن مصنوعی مناسب روف گاردن چقدر هزینه به همراه دارد؟

برای محاسبه قیمت نصب چمن مصنوعی مناسب روف گاردن باید به چند عامل مهم توجه کرد. طبیعتاً اولین هزینه‌ای که پرداخت خواهید کرد مربوط به خرید چمن‌های مصنوعی روف گاردن می‌شود. این گونه چمن‌ها در کیفیت‌های متفاوتی تولید می‌شوند و هرچه متریال استفاده شده در آنها بهتر باشد، قیمت بالاتری دارند. شما برای نصب چمن‌ها نیز نیاز به تکنسین دارید. دستمزد تکنسین و لوازمی که او برای نصب چمن نیاز دارد دیگر هزینه‌هایی هستند که باید در مورد آنها فکر کنید. ابعاد پشت بام شما نیز در بالا یا پایین شدن هزینه نهایی نصب چمن مصنوعی تاثیر مستقیم دارد.

آیا چمن مصنوعی روف گاردن قیمت ساختمان ما را بالا می‌برد؟

نصب چمن مصنوعی مناسب روف گاردن علاوه بر مزایایی که برای شما دارد در ارزش گذاری ساختمان هم می‌تواند موثر باشد. به نظر می‌رسد داشتن روف گاردن بین ۵ تا ۱۰ درصد قیمت ملک شما را افزایش دهد. یعنی عملاً نصب این چمن مصنوعی روی پشت بام منزلتان نوعی سرمایه‌گذاری بلند مدت خواهد بود. چمن روف گاردن هم می‌تواند نشاط بیشتری به زندگی شما تزریق کند و هم برای آینده یک سرمایه‌گذاری مناسب باشد. البته همه این‌ها زمانی اتفاق می‌افتد که برای نصب چمن مصنوعی روف گاردن سراغ یک مجموعه معتبر بروید.

چمن روف گاردن

چمن مصنوعی مناسب روف گاردن را از کجا خریداری کنیم؟

اگر واقعاً دغدغه دارید که چمن مصنوعی مناسب روف گاردن را خریداری کنید، برای پیدا کردن کارخانه تولید کننده باید تمام حواس خودتان را جمع کنید. کارخانه‌های تولید چمن مصنوعی متعددی در کشورمان فعالیت دارند اما شما باید به دنبال بهترین آنها باشید. باید دنبال کارخانه‌ای مثل دنیای چمن بگردید که محصولات آن در انواع مختلف رنگ مثل انواع طیف رنگ سبز، طوسی، آبی، سفید، قرمز و سایر رنگ های سفارشی قابل خریداری هستند. دنیای چمن در حال حاضر بزرگترین تولید کننده چمن مصنوعی ایران است و در تمامی مراحل خرید و نصب کنار شما خواهد بود. این مجموعه از بهترین مواد اولیه برای تولیدات خود بهره می‌برد و رعایت استانداردها در تولید محصولات سرلوحه کار آن است. قیمت چمن‌های مصنوعی این شرکت فشار اقتصادی زیادی به شما وارد نخواهد کرد.رای اطلاعات بیشتر در مورد تولید کننده گان چمن مصنوعی بیشتر بدایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *