بلاگ

بررسی نحوه نصب چمن مصنوعی روی اسفالت

چمن مصنوعی را می‌توان روی اسفالت نصب کرد؟

در مورد نصب چمن مصنوعی روی اسفالت همیشه سوالات و ابهاماتی وجود داشته است. در حالت عادی ابتدا زیربنای چمن (زیرسازی)آماده می‌شود و سپس نصب نهایی چمن صورت می‌پذیرد. به همین دلیل وقتی صحبت از نصب چمن روی اسفالت می‌شود برخی نسبت به آن ابهام دارند. با این حال خدمت شما باید عرض کنیم که چمن مصنوعی را می‌توان روی آسفالت یا حتی بتن نصب کرد. اتفاقا فرایند نصب چمن روی اسفالت یا بتن آسان‌تر است و عملاً نیازی به هزینه برای زیربنا نخواهد بود. البته نمی‌توان این موضوع را کتمان کرد که نصب چمن مصنوعی روی اسفالت چالش‌هایی هم به همراه دارد. برای اینکه هنگام نصب چمن روی اسفالت دچار مشکل نشوید بهتراست ابتدا چالش‌های این کار را بشناسید. 

نصب چمن مصنوعی روی اسفالت

چالش‌های احتمالی نصب چمن مصنوعی روی اسفالت

همانگونه که گفتیم نصب چمن مصنوعی روی اسفالت بدون دردسر نیست. قبل از اینکه بخواهید فرایند نصب را آغاز کنید باید با چالش‌های احتمالی آن آشنا گردید. در مجموع به نظر می‌رسد نصب چمن مصنوعی بر روی آسفالت با دو چالش زیر همراه باشد:

  • اولین مشکلی که هنگام نصب چمن بر روی آسفالت احتمالاً با آن مواجه شوید زهکشی نامناسب است. وقتی برای نصب چمن مصنوعی زیربنا آماده می‌کنید، زهکشی آن شبیه چمن طبیعی انجام می‌شود.یعنی وقتی روی اسفالت چمن مصنوعی نصب می‌کنید ممکن است آب حاصل از باران یا ذوب برف بین اسفالت و چمن قرار گیرد. این اتفاق می‌تواند زیر چمن مصنوعی شما کپک ایجاد کند یا منجر به ایستادن آب روی چمن شود.
  • مشکل دومی که احتمالاً با آن مواجه خواهید شد، سخت و محکم بودن اسفالت است.چمن مصنوعی باید حالتی نرم و شبیه به بالشت پیدا کند اما وقتی روی اسفالت نصب می‌شود سطحی سخت و محکم دارد. البته اگر قصد استفاده از چمن برای تفریح کودکان یا زندگی حیوانات خانگی را ندارید، ایرادی ندارد که چمن شما حالت سفت و محکم پیدا کند.
نصب چمن بر روی آسفالت

مراحل نصب چمن مصنوعی بر روی آسفالت چگونه هستند؟

برای نصب چمن مصنوعی روی اسفالت باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارید. البته توصیه ما به شما این است که مراحل نصب را به یک نصاب حرفه‌ای واگذار کنید. تکنسین متخصص راحت‌تر و در زمان کوتاه‌تری می‌تواند فرایند نصب را برای شما به اتمام برساند. با این حال مراحل نصب چمن مصنوعی را خدمت شما بیان خواهیم نمود. جهت مشاوره به منظور نصب چمن مصنوعی با کارشناسان ما در تماس باشد. در مورد قیمت نصب هر متر مربع چمن مصنوعی بیشتر بدانید.

مواد اولیه و ابزار مورد نیاز برای نصب چمن

قاعدتاً برای نصب چمن مصنوعی روی اسفالت به مواد اولیه و ابزار خاصی نیاز خواهید داشت. در گام اول باید چمن مصنوعی مناسب برای کاربرد مد نظر خودتان را خریداری کنید. بر اساس چمنی که انتخاب کرده‌اید باید یک پر کننده ضد میکروبی برای آن خریداری نمایید. همانطور که گفتیم اسفالت احتمالاً چمن شما را سفت خواهد کرد و باید برای نرم‌تر کردن آن اقدامی داشته باشید. برای این منظور توصیه می‌کنیم سراغ لایه‌های زیرین فوم بروید و آنها را خریداری نمایید. ابزار دیگری که هنگام نصب چمن به آن احتیاج خواهید داشت چسب مناسب برای این کار است. از جمله ابزارهای دیگری که در فرایند نصب احتمالاً به آنها نیاز پیدا خواهید کرد می‌توانیم به چاقوی OLFA،  پخش کننده چسب و دریل چکشی اشاره کنیم.

آسفالت را برای نصب چمن به خوبی تمیز کنید

رای نصب چمن مصنوعی روی اسفالت در مرحله بعدی باید سطح آن را به خوبی تمیز نمایید. هرگونه نواقصی که روی اسفالت وجود دارد باید ترمیم شوند. هرگونه زباله‌ای از قبیل خاک، قطعات بتنی، علف های هرز یا خزه باید از سطح اسفالت پاک شوند. برای پاکسازی سطح اسفالت بهتر است از جاروی فشاری همراه با شلنگ باغبانی کمک بگیرید. حتماً اطمینان حاصل کنید که علف‌های هرز و خزه در آینده شروع به رشد مجدد نخواهند کرد. رشد مجدد آنها به چمن مصنوعی شما آسیب وارد خواهد کرد. پس از آنکه تمامی مشکلات موجود در سطح اسفالت را برطرف کردید خوب است آن را شست و شو نمایید. بعد از شست و شو کمی منتظر بمانید تا سطح اسفالت خشک شده و برای نصب چمن آماده شود.

نصب چمن

چمن مصنوعی را در سطح مورد نظر نصب کنید

بسیاری از افراد توصیه می‌کنند بی‌خیال نصب چمن مصنوعی روی اسفالت شوید. با این حال اگر بخواهید ابتدا اسفالت را حذف کنید و سپس زیربنای چمن (زیرسازی) را آماده نمایید هزینه زیادی متحمل خواهید شد. در چنین شرایطی بهتر است از یک تکنسین حرفه‌ای برای نصب چمن مشورت بگیرید. او می‌تواند به شما کمک کند تا با نصب کاشی‌های زهکشی بین بتن و چمن، گردش هوا و زهکشی را بهبود بخشید. همچنین او می‌تواند برای نرم‌تر شدن سطح چمن مشاوره‌های خوبی به شما بدهد. برای مقابله با مشکلات احتمالی پس از نصب چمن مثل رشد علف‌های هرز هم یک تکنسین قطعاً برنامه خاصی خواهد داشت اگر قصد احداث زمین ورزشی دارید مقاله بهترین مراکز احداث زمین ورزشی با چمن مصنوعی را بخوانید..

در نصب چمن مصنوعی روی اسفالت به چه نکاتی دقت داشته باشیم؟

پس از اینکه مراحل قبلی را پشت سر گذاشتید اکنون برای نصب چمن مصنوعی روی اسفالت کافی است آن را به محل مورد نظر منتقل کنید. راحت‌ترین کار این است که رول چمن را در یک طرف زمین قرار دهید و آن را روی ناحیه مورد نظر باز کنید. پس از اینکه چمن را به خوبی باز کردید مطمئن شوید که تمام لبه‌ها و گوشه‌های محیط پوشانده شده‌اند. پس از اینکه چمن مصنوعی مربوط به هر قسمت را باز کردید باید سراغ مراحل چسباندن آن بروید. در مرحله چسباندن روی مناطق پر رفت و آمد و گوشه‌ها دقت بیشتری داشته باشید. پس از آنکه چسباندن چمن به اتمام رسید حتماً طی یک مرحله تمام سطح را بررسی کنید و از کیفیت کار اطمینان حاصل نمایید. 

زیربنای چمن

چمن مصنوعی مناسب اسفالت را از کجا خریداری کنیم؟

جهت نصب چمن مصنوعی روی اسفالت باید سراغ یک برند معتبر برای خرید آن بروید. هر چمن مصنوعی را نمی‌توان روی اسفالت نصب کرد و حتماً باید محصولی را انتخاب کنید که با این شرایط سازگاری داشته باشد. بهتر است برای خرید این محصول به فروشگاهی مثل دنیای چمن مراجعه کنید. محصولات دنیای چمن در انواع مختلف رنگ مثل انواع طیف رنگ سبز، طوسی، آبی، سفید، قرمز و سایر رنگ های سفارشی قابل خریداری هستند. از طرفی تکنسین‌های حرفه‌ای این مجموعه آماده هستند تا تمامی فرایند نصب را برای شما انجام دهند. قیمت تولیدات دنیای چمن نسبت به دیگر برندهای چمن مصنوعی در ایران مناسب‌تر است و از این جهت هم هزینه کمتری به شما تحمیل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *