مقالات و اخبار صفحه اصلی

عمر مفید چمن مصنوعی ورزشی چقدر است ؟

محتوای مقاله :

عمر مفید چمن مصنوعی

عمر مفید چمن مصنوعی چقدر است ؟  مزیت عمده استقاده از چمن های مصنوعی در مقایسه با  چمن طبیعی ، طول عمر آن است. بطور کلی در صورت استفاده متوسط از چمن های ورزشی  و مراقبت های نسبی بمنظور نگهداری از چمن  ، می‌توانید انتظار داشته باشید که حداقل 20 سال از چمن مصنوعی خود لذت ببرید، استفاده از چمن مصنوعی در واقع سرمایه‌گذاری ارزشمندی است که اساساً در نیمی از مدت طول عمر خود هزینه خود را پرداخت می‌کند.

عوامل متعددی مانند ضعف در نگهداری ، بالا بودن ساعات استفاده و تغییرات دمای سطح چمن مصنوعی وجود دارد که ممکن است منجر به تخریب مکانیکی و شیمیایی الیاف چمن مصنوعی شود .

با این حال، مانند بسیاری از پروژه های محوطه سازی، هرچه مراقبت بیشتری از چمن مصنوعی خود داشته باشید، طول عمر آن بیشتر می شود. چمن مصنوعی بدون شک نگهداری کمتری نسبت به چمن طبیعی دارد، اما برخی عوامل طول عمر چمن مصنوعی شما را بهبود می بخشد. در ادامه مقاله به شرح این عوامل و روش نگهداری و مراقبت پرداخته ایم .

عوامل موثر بر طول عمر چمن مصنوعی

عوامل متعددی بر طول عمر مفید چمن مصنوعی  تأثیر می گذارد، از نوع استفاده از آن گرفته تا شرایط محیطی که ممکن است کنترل کمتری روی آن داشته باشید.

میزان استفاده

احتمالاً جای تعجب نیست که استفاده زیاد چمن مصنوعی را سریعتر از استفاده معمولی از بین می برد.استفاده از  چمن  در میادین ورزشی، شاید شدید ترین نوع استفاده از چمن مصنوعی است که حدود ده سال دوام می آورد و تقریباً نصف زمانی است که احتمالاً در یک خانه مسکونی با استفاده متوسط ​​دوام می آورد. اگر مکررا از چمن  به عنوان محل دویدن سگ یا توسط بچه ها در خانه استفاده می شود، ممکن است لازم باشد مطمئن شوید که از مراقبت های سبک مورد نیاز برای حفظ ظاهر عالی چمن خود پیروی می کنید. به عنوان مثال چمن های ورزشی دارای پرکننده بعد از هر 10 ساعت بازی نیاز به بازرسی و نگهداری دارند .

ثاثیرات آب و هوا ( نگهداری فصلی چمن مصنوعی )

چمن مصنوعی در هر آب و هوایی عالی است و راه حلی کم هزینه برای کسانی که در آب و هوای گرم  مانند جنوب ایران هستند و به دنبال کاهش قبض آب خود هستند. نور مستقیم بیش از حد خورشید می تواند طول عمر یک چمن مصنوعی را در تاسیسات چمن با کیفیت پایین کاهش دهد. مطمئن شوید که با متخصصان دنیای چمن تماس می گیرید تا موادی را انتخاب کنید که در برابر آفتاب و گرمای زیاد در ماه های گرمتر مقاومت کنند، زیرا تغییر رنگ در مواد باکیفیت کمتر مشکلی ایجاد می کند.

به طور کلی آب و هوای بد، اگرچه در شهر های گرم  چندان نگران کننده نیست، اما می تواند طول عمر یک چمن مصنوعی را کاهش دهد.

 به منظور نگهداری فصلی چمن مصنوعی یهتر است اقدامات زیر انجام شود :

  • دمای بییشتر از 0 درجه سانتی گراد : مطالاعات نشان داده است که میانگین دمای سطح چمن مصنوعی می تواند 22 درجه بیشتر از دمای محیط باشد ، دلیل این امر می تواند جذب گرما نه تنها توسط الیاف بلکه توسط پرکننده ها و نواحی اطراف زمین باشد .
  • دمای سطح پایین تر از 0 درجه سانتی گراد : در این دما الیاف به شدت سفت و شکننده می باشد و استفاده از آنه باید مظابق دستورالعمل باشد .
تاثیر آب و هوا در عمر مفید چمن مصنوعی

نصب صحیح چمن مصنوعی

نصب چمن مصنوعی همیشه کار ساده ای نیست به همین دلیل است که توصیه می کنیم از یک نصاب حرفه ای برای نصب و برش چمن مصنوعی استفاده کنید .

استخدام متخصصان مجرب باعث می شود که چمن مصنوعی شما به درستی نصب شود. آنها همچنین می توانند توصیه های مهمی در مورد چمنی که برای شما مناسب است و نیازهای منحصر به فرد شما و مواد با کیفیت بالا ارائه دهند. نصب تخصصی چمن این اطمینان را به شما می دهد که  که پرکننده مناسب با چمن مصنوعی خود استفاده  شده است و شانس دوام چمن  را برای سال های طولانی افزایش می دهد.

 

نصب صحیح و افزایش عمر چمن مصنوعی

نادیده گرفتن تعمیر و نگهداری

عوامل متعددی مانند ضعف در نگهداری ، بالا بودن ساعات استفاده و تغییرات دمای سطح وجود دارد که ممکن است منجر به تخریب مکانیکی و شیمیای الیاف چمن مصنوعی شود ، با این حال اقدامات پیشگیرانه نظیر حذف آلودگی ها ، آبیای چمن در روزهای گرم ،و … برای به حداقل رساندن تخریب چمن مصنوعی می توان انجام داد . با اطمینان می توان گفت تعمیر و نگهداری سبک لازم  نباید کسی را از خرید و  نصب چمن مصنوعی  بترساند، زیرا کار بسیار کمتری نسبت به  چمن طبیعی است. با این حال، نادیده گرفتن  تعمیر و نگهداری، طول عمر چمن مصنوعی شما را کاهش می دهد.

چمن مصنوعی در مقایسه با چمن طبیعی نیاز به چمن زنی ، کود دهی و .. ندارد با این حال این بیدن معنا نیست که چمن مصنوعی نیاز به مراقبت ندارد ، برای زیبایی طولانی مدت و افزایش طول عمر  نگهداری از چمن مصنوعی ضروری است .

تعمیر و نگهداری از چمن مصنوعی

مراقبت از چمن مصنوعی

هدف از نکات نگهداری چمن مصنوعی این است که چمن مصنوعی شما تا زمانی که ممکن است زیبا و تازه به نظر برسد. هر از چند گاهی تعمیر و نگهداری سبک انجام دهید و طول عمر چمن مصنوعی خود را بهبود می بخشید. بیایید به چند نکته سریع در مراقبت از چمن مصنوعی نگاه کنیم.

  • حذف علف های هرز
  • استفاده از کفش با عاج مناسب در چمن های مصنوعی ورزشی
  • چک کردن درزهای چمن
  • چک کردن تراکم پرکننده ها
  • از قرار دادن طولانی مدت وسایل نقلیه بر روی چمن مصنوعی خودداری کنید
  • برای جلوگیری از آسیب رساندن به چمن  و حرارت زیاد مواد اشتعال زا و اتش بازی را از چمن مصنوعی دور نگه دارید
  • تمیز کردن چمن هایی که به ندرت استفاده می شوند هر دو هفته یک بار و یا هر یک ماه یکبار کافی است .
  • مواد شیمیایی مانند آفت کش ها می تواند عمر چمن مصنوعی را کاهش دهد .
افزایش عمر چمن مصنوعی با تمیز کردن سطح

چمن خود را آبیاری کنید و چنگک بزنید

نه، چمن شما برای رشد نیازی به آب ندارد. مصنوعی است! هر چند وقت یکبار با شلنگ آن را آبیاری کنید ، از شر هر گونه کثیفی و زباله ای که ممکن است روی چمن شما جمع شده باشد خلاص شوید. این امر به ویژه در آب و هوای خشک  مهم است، زیرا اغلب از تمیز کردن چمن مصنوعی خود در باران سودی نمی برید.

همچنین مهم است که  چمن را جارو بکشید، چنگک بزنید، یا جارو برقی بزنید تا هر گونه زباله ای که می تواند باعث ایجاد مشکل در مسیر شود را از بین ببرید.

آبیاری چمن مصنوعی

چمن مصنوعی برای زیبا به نظر رسیدن نیاز به آبیاری ندارد ، اما گاهی اوقات شستشوی چمن مصنوعی می تواند به موارد زیر کمک کند :

  1. از بین بردن گرد و غبار و زباله و ….
  2. تازه نگه داشتن ظاهر چمن مصنوعی
  3. حذف فضولات حیوانات خانگی
  4. کاهش دمای سطح چمن در مناطق با آب و هوای بسیار گرم

 

افزایش عمر مفید چمن مصنوعی با آبیاری

آیا زمان تعویض چمن مصنوعی خود فرا رسیده است؟

تشخیص این که چه زمانی چمن مصنوعی شما نیاز به تعویض دارد می تواند دشوار باشد ،  احتمالاً می توانید بگویید که آیا زمان تعویض چمن مصنوعی  فرا رسیده است یا خیر. علائمی که در ارزیابی متوجه آن خواهید شد  عبارتند از:

  • تیغه ها آسیب دیده اند و ساییدگی و پارگی قابل توجهی را نشان می دهند.
  • درزها ، خطوط و نشان ها در اثر استفاده طولانی مدت جابجا شده و خاصیت استحکامی خود را از دست داده است .
  • تغییر رنگ شدید در الیاف
  • زهکشی ضعیف باعث تجمع آب باران می شود .
  • سخت شدن سطح و از بین رفتن نرمی و حالت برگشت پذیری چمن
  • تغییر رنگ در بخش های بزرگی از چمنزار خود دیده می شود .
  • مناطقی از چمن مصنوعی  سست شده است و باعث خطر زمین خوردن می شود
  • یا فقط می خواهید فضای بیرونی  را برای فروش خانه یا موارد دیگر ظاهری تازه ببخشید.

همه اینها می تواند به این معنی باشد که زمان تعویض چمن مصنوعی شما فرا رسیده است.

اکنون که همه چیز را در مورد طول عمر چشمگیر چمن مصنوعی می دانید در مورد محصولات و خدمات ارائه شده در وبسایت دنیای چمن اطلاعات بیشتری کسب کنید. با ما در ارتباط باشید تا یک مشاوره رایگان در مورد پروژه چمن مصنوعی خود دریافت کنید و بتوانید یک چمن زیبا نصب کنید تا سال‌ها از آن لذت ببرید همچنین می توانید  با متخصصان ما در مورد اینکه آیا زمان تعویض چمن مصنوعی خود فرا رسیده است صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *