بلاگ

خرید چمن مصنوعی یا استفاده از چمن طبیعی

خرید چمن مصنوعی یا استفاده از چمن طبیعی، کدام بهتر است؟

خرید چمن مصنوعی یا استفاده از چمن طبیعی، انتخاب شما کدام است؟ یک منظره جذاب به فضاهای تجاری محدود نمی شود. املاک مسکونی هم به یک چمن منسجم که به خوبی طراحی شده باشد، نیاز دارند. بنابراین زیبایی و جذابیت محیط اینگونه املاک ارزش افزوده پیدا می کند. با این حال زمانی که حیاط شما تغییر رنگ داده و متروکه شده باشد، سرمایه گذاری در خدمات محوطه سازی غیر عملی خواهد بود. نصب چمن به شما بوم زیبایی می دهد تا طراحی منظره مورد نظر خود را انجام دهید. شما می توانید از چمن مصنوعی یا طبیعی استفاده کنید. دانستن مزایا و معایب هر کدام به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که کدام نوع چمن برای ملک و سبک زندگی شما بهترین است.

خرید چمن مصنوعی یا استفاده از چمن طبیعی

تفاوت بین چمن مصنوعی و چمن واقعی

بررسی تفاوت بین چمن مصنوعی و چمن طبیعی مدتی است که داغ شده. هنگام انتخاب چمن مناسب به فاکتورهای زیر توجه کنید:

  • تحمل خشکی (کم آبی)
  • تحمل سایه
  • ترافیک پا
  • ایمنی
  • نگهداری

تحمل خشکی انواع چمن (کم آبی)

تحمل خشکی انواع چمن، همان زنده ماندن در شرایط کم آبی می باشد. ایران اخیرا با خشکسالی های شدید مواجه شده که نگهداری گیاهان مقاوم به خشکی را دشوار کرده است.

  • چمن مصنوعی: یکی از بزرگترین مزایای این گزینه عدم نیاز به آب است. با اعمال محدودیت های شدیدتر آب، این امر به شما چمن سبزی در تمام طول سال می دهد.
  • چمن طبیعی: اگرچه گونه های علف مقاوم به خشکی وجود دارد، اما آنها هنوز برای زنده ماندن به آب نیاز دارند. این گزینه برای چمن های کوچکتر که به آب کمتری نیاز دارند بهتر است.
چمن مصنوعی

تحمل سایه انواع چمن

تحمل سایه انواع چمن، همان زنده ماندن در مناطق با نور خورشید کم است. حتی با وجود خشکسالی های اخیر، ایران طوفان های متعدد باران را در طول فصل مرطوب تجربه می کند.

  • چمن مصنوعی: این نوع چمن برای زنده ماندن به نور خورشید نیاز ندارد، اما گرمای بیشتری نسبت به چمن طبیعی دارد. این باعث می شود در ماه های گرم راه رفتن با پای برهنه، لذت بخش باشد.
  • چمن طبیعی: گونه های کمی از چمن طبیعی نسبت به سایه مقاوم هستند.

ترافیک پا انواع چمن

 چمن شما قرار است استفاده شود. اما رفت و آمد مداوم امکان دارد منجر به ایجاد لکه های قهوه ای شود. نوع چمنی را انتخاب کنید که مطابق با سبک زندگی شما باشد و از طول عمر خوبی برخوردار باشد.

  • چمن مصنوعی: چمن مصنوعی به دلیل دوام، شناخته شده است و اغلب در چمن های تجاری به دلیل مقاومت در برابر ترافیک سنگین پا استفاده می شود.
  • چمن طبیعی: گونه های کمی از چمن طبیعی مقاوم وجود دارند که می توانند با سبک زندگی فعال خانواده شما هماهنگ باشند.

عمر مفید چمن مصنوعی چقدر است؟

ایمنی انواع چمن

از آنجایی که بچه ها و حیوانات خانگی شما زمان زیادی را در چمن سپری می کنند، باید یک نوع چمن ایمن انتخاب کنید.

  • چمن مصنوعی: فرورفتگی و قوزهایی که خطر زمین خوردن را افزایش می دهند، ایجاد نمی کند. با این حال ضربه گیرهای ارزان قیمت ممکن است دارای پسماندهای سمی باشند که می توانند هنگام بارندگی از بین بروند.
  • چمن طبیعی: هنگامی که از چمن طبیعی به خوبی نگهداری شود، به کودکان و حیوانات خانگی شما یک سطح نرم و راحت برای بازی می دهد. با این حال برای جلوگیری از تکثیر آفات باید به طور مرتب آن را بررسی کنید.
چمن ایمن

نگهداری از چمن

 نگهداری از چمن شما برای طول عمر و عملکرد آن ضروری است. نوع چمنی را انتخاب کنید که نگهداری آن مقرون به صرفه باشد تا از بروز مشکلات در آینده جلوگیری کنید.

  • چمن مصنوعی: این گزینه نیازی به هزینه نگهداری زیادی ندارد، اما همچنان مستعد ایجاد کثیفی، گرد و غبار و بو است. برای حفظ وضعیت باید سطح را با آب تمیز و شستشو دهید.
  • چمن طبیعی: نگهداری به گونه ای که برای کاشت انتخاب می کنید بستگی دارد. به طور کلی، برای سبز و زیبا نگه داشتن این چمن باید به آبیاری، چمن زنی و حذف علف های هرز بپردازید. برای اطمینان از رشد، ممکن است نیاز به کود نیز داشته باشید.

خرید چمن مصنوعی یا استفاده از چمن طبیعی، کدام بهتر است؟ برخی از صاحبان خانه چمن ها را نصب می کنند و سپس مبلمان را در بالای آنها قرار می دهند. بسته به هدف فضا، باید انتخاب کنید که چمن طبیعی را نصب نمایید یا چمن مصنوعی مناسب تر خواهد بود. همانطور که قبلا ذکر شد، اگر می خواهید نیمکت، کیسه حبوبات، میز یا صندلی روی چمن بگذارید، بهتر است چمن مصنوعی را انتخاب کنید. استفاده از مبلمان روی چمن طبیعی منجر به ایجاد لکه های طاس ناخوشایند می شود و شما این را نمی خواهید.

چندین جنبه از فرآیند نصب چمن نیز باید در نظر گرفته شود. اول از همه، نصب چمن مصنوعی بسیار ساده تر است و به افراد کمتری نیاز دارد. چمن طبیعی پیچیده تر بوده و برای اطمینان از اینکه چمن شما به زیبایی رشد می کند نیاز به مراقبت دارد. به دلیل این تفاوت، نصب چمن مصنوعی نیز سریعتر از چمن طبیعی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *