بلاگ

زیرسازی چمن مصنوعی چیست و چه مزایایی دارد؟

زیرسازی چمن مصنوعی چیست و چه مزایایی دارد؟ لزوم انجام دادن آن چیست؟

زیرسازی چمن مصنوعی چیست و چه مزایایی دارد؟ زمین چمن مصنوعی بیشتر در زندگی ورزشی مردم ظاهر و اعمال شده است. یک سیستم ورزشی چمن مصنوعی کامل، عمدتا از سه بخش تشکیل می شود:

  1. لایه پایه
  2. لایه بافر
  3. قشر چمن

زیرسازی نه تنها یکی از مهم ترین پیوندهای نصب چمن مصنوعی است، بلکه حامل کل زمین نیز می باشد. کیفیت آن به طور مستقیم بر عملکرد و عمر مفید کل زمین چمن مصنوعی تاثیر می گذارد. بنابراین باید به زیرسازی زمین چمن مصنوعی توجه کنیم. در ادامه به معرفی زیرسازی چمن مصنوعی می پردازیم. زیرسازی می تواند در آب و هوای ایران چاره ساز باشد. در روزهای بارانی، اطمینان از اینکه چمن شما به خوبی تخلیه می شود، یک تدبیر عملی و زیست محیطی خیلی مهم است.

زیرسازی چمن مصنوعی چیست و چه مزایایی دارد؟

زیرسازی چمن مصنوعی بهتر از چمن طبیعی است؟

خبر خوب این است که زیرسازی چمن مصنوعی حتی بهتر از چمن طبیعی می باشد. پشتی چمن مصنوعی به گونه ای طراحی شده که بسیار متخلخل باشد و حتی آب بیشتری را نسبت به چمن های طبیعی به خاک زیرین راه دهد. چمن های مصنوعی با کیفیت تا 1200 اینچ در ساعت آب تخلیه می کنند، یعنی بیش از حد انتظار برای مقابله با باران های موسمی. به عنوان یک امتیاز اضافی، می توانید مطمئن باشید که چمن مصنوعی عاری از آفت کش است و باعث ایجاد مواد شیمیایی سمی نمی شود. در طول بارش باران، چمن طبیعی آب باران را جذب می کند که ممکن است حاوی مواد شیمیایی چمن و فاضلاب باشد. چمن مصنوعی این مواد شیمیایی را جذب یا نگه نمی ‌دارد. بنابراین شستن سطح چمن مصنوعی باعث می‌شود که آب به راحتی تخلیه شود.

متاسفانه، بسیاری از تاسیسات «متخصصان» زیرسازی چمن مصنوعی را به طور ایمن و کارآمد انجام نمی دهند. مسائل رایجی مانند عدم آماده سازی، عمق ناکافی خاک، یا صرفا استفاده اشتباه از سنگدانه های زهکشی، اتفاقات رایجی است که در انجام زیرسازی رخ می دهد! تنها جایگزین دیگر برای خاک، صفحات بتنی یا سنگفرش است که البته در باغ‌ها رایج می باشند. در این حالت، قبل از اینکه به فکر گذاشتن چمن مصنوعی باشید، سطح موجود باید تا حد امکان تراز و در شرایط خوبی قرار گیرد. گاهی اوقات، نصاب‌ها برای اطمینان از نرم‌تر بودن سطح، یک لایه پد ضربه گیر را بین چمن و بتن قرار می‌دهند، اما این به تنهایی باعث تخلیه چمن نمی‌شود.

مراحل احداث زمین چمن مصنوعی چگونه است؟

زیرسازی چمن مصنوعی

رتبه بندی ASTM و زهکشی چمن مصنوعی در طول زمان

زهکشی چمن مصنوعی چیست؟ در یک محیط طبیعی، سوراخ‌های زهکشی در برخی از محصولات چمن مصنوعی ممکن است به مرور زمان با زباله مسدود شوند و در نتیجه زهکشی کاهش یابد. پشتیبان‌های پیشرفته یکی از مواردی هستند که ما توصیه می کنیم. به این دلیل که در عوض گنجاندن یک سری سوراخ های کوچک و متخلخل، دارای سوراخ های بزرگ تری هستند که در شرایط سخت مسدود نمی شوند. اگر واقعا می خواهید بدانید چمنی که در حال بررسی زهکشی آن هستید چقدر خوب است، رتبه بندی زهکشی ASTM در چمن خود را بررسی کنید. این به تعیین میزان زهکشی چمن مصنوعی شما کمک می کند.

بسته به جایی که در آن زندگی می کنید، خاک ممکن است دارای لایه ای در زیر خاک سطحی به نام کالیشه یا هاردپن باشد. این لایه فوق العاده سخت است و گاهی اوقات می تواند تا شش متر عمق داشته باشد. سنگ گرانیت یا سنگ خرد شده که به عنوان زیرپایه چمن مصنوعی استفاده می شود، به طور کلی زهکشی بهتری نسبت به خاک موجود می دهد. مطمئن شوید که یک تیم نصب چمن مصنوعی با مجوز رسمی استخدام کرده اید و قبل از نصب با آنها در مورد نگرانی های مربوط به زهکشی صحبت کنید تا بتوانند محیط شما را برای بهترین زهکشی، آماده کنند.

زیرپایه چمن مصنوعی
زیرپایه چمن - زیر سازی چمن طبیعی

در پایان

در این مقاله به سوال زیرسازی چمن مصنوعی چیست و چه مزایایی دارد؟ پاسخ داده شد. برای همه چیز محدودیت هایی وجود دارد. ما به شما قول نمی دهیم که چمن مصنوعی از سیل جلوگیری می کند. تعدادی از عوامل موثر بر سیل وجود دارند، مانند برنامه ریزی و تحقیق درباره ی آب و هوای محله و شهر خود، همچنین خاک منطقه مورد نظر. با این حال چمن مصنوعی بهتر از چمن طبیعی (که هرگز در صحرا کاشته نمی شد) است. بنابراین اگر به دنبال نصب چمن مصنوعی هستید، با دنیای چمن همراه شوید تا اطمینان حاصل کنید که بهترین خدمات نصب چمن مصنوعی را در ایران دریافت می کنید. اگر به محصولات چمن مصنوعی با بهترین زهکشی موجود علاقه مند هستید، همین الان با ما تماس بگیرید. دنیای چمن برای نصب چمن مصنوعی جهت کاربردهای مسکونی و تجاری، دارای مجوز و بیمه است.

با انجام یک حفاری کامل سطح موجود، هر نصاب چمن مصنوعی می تواند به شما بگوید که برای جلوگیری از هرگونه مشکل سیل باید چه مقدار زهکشی انجام دهید! به یاد داشته باشید، همه نصاب‌ها نصب چمن مصنوعی را به یک شکل انجام نمی‌دهند. شما باید نظرات را بخوانید و قبل از اینکه شخصی را برای نصب چمن خود استخدام کنید، تحقیق نمایید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *