بلاگ

تغییر کاربری زمین کشاورزی به زمین فوتبال

تغییر کاربری زمین کشاورزی به زمین فوتبال به چه صورت است؟

تغییر کاربری زمین کشاورزی به زمین فوتبال یکی از پروژه هایی است که در حال حاضر افراد زیادی به دنبال آن هستند. اگر فرصتی برای بازدید از مزرعه های گوناگون در مناطق مختلف ایران را داشته باشید، آنچه می بینید شما را به فکر یک زمین فوتبال می اندازد. چند سال است که زمین های کشاورزی به دلیل خشکسالی شدید متروک، ترک خورده و خشک شده‌اند، باران کافی برای رشد و تولید گیاهان وجود ندارد. بنابراین از دست دادن محصول، تهی شدن خاک با زیان مالی زیادی همراه است. دنیای چمن متخصص در زهکشی، ساخت و نگهداری زمین های ورزشی در سراسر ایران می باشد. زمین های ورزشی را می توان با هر اندازه یا مشخصاتی ساخت. ما می توانیم تمام مراحل ساخت زمین ورزشی اعم از زهکشی و نصب را انجام دهیم.

تغییر کاربری زمین کشاورزی به زمین فوتبال

خدمات توسعه میدان ورزشی

خدمات توسعه میدان ورزشی دنیای چمن عبارتند از:

  • طراحی و ساخت زمین ورزشی: زیرسازی و زهکشی – جایگزینی خاک و اصلاح شن و ماسه
  • زهکشی زمین های ورزشی: سیستم های جانبی اولیه به زمین های موجود – سیستم های ثانویه – برش شن و ماسه، نوار شن
  • نوسازی زمین: زهکشی – نظارت
  • تعمیر و نگهداری زمین های ورزشی
  • نصب چمن مصنوعی

مراحل ساخت و طراحی زمان های ورزشی با چمن مصنوعی چگونه است؟

زهکشی زمین ورزشی

عدم زهکشی مناسب زمین باعث فشردگی بیش از حد آب و خاک و خراب شدن سریع سطح زمین می شود. این امر در نهایت می تواند منجر به آسیب و افت کیفیت بازی شود. زهکشی خوب در طولانی شدن و حفظ کیفیت سطح بازی زمین ورزشی ضروری است. بهبود زمین پس از انجام زهکشی می تواند بسیار چشمگیر باشد. بدین ترتیب غرقابی از بین می رود، زمین مطلوب تر می شود، ساختار خاک تقویت شده و نگهداری چمن مصنوعی آسان تر و موثرتر خواهد بود. دنیای چمن می تواند خدمات کاملی را در زمینه بررسی سایت، طراحی و نصب زهکشی ارائه دهد. تمام کارها توسط تیم مجرب ما با استفاده از کارخانه و تجهیزات ساخت خودمان انجام می شود.

خدمات توسعه میدان ورزشی

شرکت دنیای چمن تاکنون پروژه های زیادی را انجام داده است بنابراین تجربه کافی را در این زمینه دارد. ساخت یک زمین فوتبال، زمین راگبی یا زمین بازی از نظر فنی چالش برانگیز است و نیاز به تخصص در تعدادی از زمینه ها دارد. مشخصات پروژه با توجه به درخواست مشتری متفاوت خواهد بود، ممکن است یک باشگاه محلی با بودجه محدود یا یک آکادمی باشید که به دنبال نصب پنج زمین است. ما تجربه انواع پروژه ها را داریم و با شما همکاری خواهیم کرد (تا به راه حلی دست یابیم) که به بهترین وجه ممکن کار را به پایان برسانیم. همیشه مسائل خاصی در یک سایت وجود دارد، خواه کمبود زهکشی، سطوح مواج یا ساختار پیچیده خاک باشد. ما قادر به تطبیق همه اینها هستیم. ما سالها تجربه خود را به کار خواهیم گرفت. بدین ترتیب مطمئن می شویم که زمین به دست آمده برای هدف مناسب است.

ساخت زمین فوتبال

به منظور تغییر کاربری زمین کشاورزی به زمین فوتبال برخی یا همه فعالیت‌های زیر باید انجام شود:

  • بازدید از سایت / نظرسنجی
  • طراحی پروژه
  • ملاحظات بهداشتی و ایمنی
  • بیانیه های روش و ارزیابی ریسک
  • مدیریت سایت
  • حفاری سطحی
  • کارهای زمینی
  • زهکشی اولیه (یا ثانویه)
  • اصلاح خاک سطحی، ریشه و ماسه ورزشی
  • نصب چمن مصنوعی ورزشی
شرکت دنیای چمن

مراحل ساخت زمین فوتبال با چمن مصنوعی

پس از تصمیم گیری برای ساخت زمین فوتبال با چمن مصنوعی، باید زمین مناسب برای احداث تعیین شود. بسیار مهم است که مطمئن شویم پتانسیلی برای برآورده ساختن این سرمایه گذاری (در منطقه ای که در آن میدان را خواهیم ساخت) وجود دارد. به این دلیل که سرمایه ‌گذاری‌های میدانی بدون امکان‌ سنجی می‌تواند به سرمایه‌ گذاری‌ های غیرفعال و زیان‌ آور تبدیل شود. پس از انجام تحقیقات برای مکان، بسته به شرایط اقلیمی (در منطقه ای که ما زمین فوتبال را در آن خواهیم ساخت) می توانید تصمیم بگیرید که زمین خود را در فضای باز یا سرپوشیده داشته باشید. اگر زمین های ساخته شده در مناطق بسیار سرد و پرباران با سقف باز طراحی شوند، در بیشتر ایام سال غیر قابل استفاده خواهند بود.

جهت تغییر کاربری زمین کشاورزی به زمین فوتبال پس از تعیین زمین مناسب، باید پروژه زمین مورد تایید مقامات محلی مربوطه باشد و پروانه ساخت خود را دریافت کنید. دلیل آن هم این است، میادینی که بدون اخذ مجوز شروع به ساخت کردند، در صورت شکایت در مرحله ساخت، با شکست مواجه می شوند. بزرگترین مزیت زمینی که در شرایط مناسب ساخته شده این است که به شما امکان می دهد در یک محیط سالم تمرین کنید و مسابقه دهید. از نظر عمر طولانی و ایمنی، چمن مصنوعی ایده آل ترین جایگزین کف است. چمن مصنوعی برای سالیان متمادی دوام دارد و بهترین گزینه کفپوش می باشد. بنابراین بازیکنان می توانند هر روز به راحتی و بدون محدودیت زمانی از آن استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *