بلاگ

اطلاعاتی درباره ی کاربرد چمن مصنوعی برای زیباسازی انواع محوطه ها

اطلاعاتی درباره ی کاربرد چمن مصنوعی برای زیباسازی انواع محوطه ها

کاربرد چمن مصنوعی برای زیباسازی انواع محوطه ها بسیار متنوع است و با وعده های جذاب همراه می باشد زیرا پس از نصب، به نگهداری کمی نیاز دارد. بنابراین جای تعجب نیست که بسیاری از مردم به جای نگهداری از چمن واقعی، روی چمن مصنوعی سرمایه گذاری می کنند. چه در یک منطقه مستعد خشکسالی زندگی کنید و چه مستاجر باشید و به دنبال ایجاد یک فضای کوچک در فضای باز، چمن مصنوعی می تواند یک گزینه عالی باشد. افزایش محبوبیت چمن مصنوعی به دلیل نوآوری هایی است که برای تولید آن به کار گرفته می شود، مانند اینکه چگونه می تواند در زیر نور خورشید دوام بیاورد.

از ویژگی های چمنی مصنوعی می توان به مواردی مانند: نرم بودن، انعطاف پذیری خوب، ایمنی، حفاظت از محیط زیست و تنوع رنگ اشاره کرد. چمن مصنوعی حاوی ماده آنتی باکتریال وارداتی، ضد حریق، قابل استفاده برای فضاهای داخلی و خارجی است. برخی از کاربرد های این نوع چمن ها عبارتند از:

  • هتل‌ها و نمایشگاه ها
  • زمین های ورزشی
  • مدارس و مهدکودک ها
  • باغ‌ و تراس
  • و…

چمن مصنوعی با کیفیت می تواند احساس طراوت و زیبایی بصری را به ارمغان بیاورد.

کاربرد چمن مصنوعی برای زیباسازی انواع محوطه ها

استفاده از چمن مصنوعی برای زیبا سازی زمین‌های ورزشی

چمن مصنوعی زمین فوتبال یک چمن ورزشی اولیه و پرکاربرد در طیف گسترده ای از (زمین های فوتبال خیابانی، زمین های فوتبال تجاری، مکان های ورزشی بزرگ و مکان های رویدادهای ورزشی حرفه ای) در تمام سطوح می باشد. چمن مصنوعی می تواند نیازهای همه سطوح ورزشی را برآورده کند. در چمن فعلی فوتبال بیشتر از چمن تک رشته ای به علاوه ساقه استفاده می شود. بنابراین از حالت عمودی، انعطاف پذیری و مقاومت سایشی بهتری برخوردار خواهد بود. همچنین در عملکرد ورزشی عالی تر بوده و ظاهری شبیه به چمن واقعی دارد که جلوه های بصری عالی را به نمایش می گذارد.

علاوه بر چمن مصنوعی زمین فوتبال این نوع چمن‌ها کاربردهای دیگری نیز در زمینه‌ی ورزشی دارند. به طور مثال استفاده در زمین گلف، بسکتبال، تنیس، والیبال، بیسبال، راگبی، هاکی روی چمن، کریکت، بدمینتون و غیره از دیگر کاربرد های این نوع چمن می باشد.

چمن مصنوعی زمین فوتبال

استفاده از چمن مصنوعی با کیفیت برای زیبا سازی مهدکودک‌ها

چمن مصنوعی با کیفیت به انتخاب بیشتر مهدکودک ها و مدارس  تبدیل شده است. چمن مهدکودک شاخه بزرگی از چمن مصنوعی تزیینی می باشد که توسط تولیدکنندگان مورد توجه قرار گرفته است. چمن مهدکودک بیشتر با سیم مستقیم و منحنی ترکیب می شود. تاکید بر ایمنی و حفاظت از محیط زیست، کیفیت عالی، عملکرد حفاظتی برتر، ظاهر و شکل زیبا، از جمله ویژگی های استفاده از چمن مصنوعی می باشد. چمن مصنوعی به عنوان ایجاد کننده ی ظاهر بصری مطلوب دارای طیف گسترده ای از کاربردها است. می تواند برای جاده ها، باغ ها، ساختمان های اداری، مراکز خرید، زمین های بازی، مورد استفاده قرار گیرد. همچنین می تواند دیوارهای داخلی و خارجی را نیز پوشش دهد. تراکم چمن سبز بسیار عالی بوده و رنگی طبیعی و ظاهر بسیار شبیه به چمن واقعی دارد. بنابراین می تواند در زیباسازی محیط های مختلف بسیار تاثیرگذار باشد.جهت مشاهده قیمت چمن مصنوعی با کیفیت کلیک کنید.

مزایای استفاده از چمن مصنوعی

مزایای استفاده از چمن مصنوعی چیست؟ از نظر زیبایی ظاهری، سبز و شاداب به نظر می رسد، همیشه به خوبی آراسته شده است و در تمام فصول دلپذیر می باشد. برخلاف چمن واقعی، در شرایط آب و هوایی خارجی مانند باران یا نور شدید خورشید آسیب نمی بیند. چمن مصنوعی بدون تعمیر و نگهداری مقاوم در برابر لکه است، ردپاهای گل آلود ایجاد نمی کند. همچنین هزینه نگهداری کمی دارد و برای رشد به علف کش، آفت کش یا کود نیاز نخواهد داشت. از آنجایی که نیازی به آبیاری ندارد، به جلوگیری از مصرف بی رویه آب کمک شایانی می کند. با این حال برای جلوگیری از رشد باکتری ها باید به طور دوره ای تمیز و ضدعفونی شود.

مزایای استفاده از چمن مصنوعی چیست؟

در پایان

به نظر می رسد چمن مصنوعی با کیفیت شبیه چمن واقعی است و در طول تیغه ها، بافت ها، تراکم و سایه های مختلف موجود می باشد. می توان آن را در فضای باز یا داخل خانه استفاده کرد. از آنجایی که این ماده انعطاف پذیر است، می توان آن را به صورت نوارهای کوچک بین سنگفرش های پیاده‌رو برش داد و نصب نمود. لازم است (برای به حداقل رساندن بو و جلوگیری از تبدیل شدن چمن‌ها به یک خطر بالقوه برای سلامتی) فورا زباله های حیوانات خانگی را از چمن مصنوعی پاک کنید و با آب صابون تمیز نمایید. این نوع چمن مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش است که از آسیب دیدن چمن در برابر نور خورشید جلوگیری می کند. در نتیجه، چمن مصنوعی را در طول سال شاداب و زیبا خواهید دید.

کاربرد چمن مصنوعی برای زیباسازی انواع محوطه ها در این مقاله ذکر شد. چمن مصنوعی با دوام بالایی که دارد و بسته به کیفیت و نگهداری آن، 10 تا 15 سال قابل استفاده است. اگر در یک مکان سایه دار نصب شود بیشتر از چمن واقعی که در معرض نور مستقیم خورشید است دوام خواهد آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *