بلاگ

چمن های مصنوعی در مدل ها و کیفیت های مختلف

بررسی چمن های مصنوعی در مدل ها و کیفیت های مختلف

چمن های مصنوعی در مدل ها و کیفیت های مختلف در بازار موجود هستند. با وجود تعداد زیادی از انواع چمن مصنوعی که امروزه در دسترس است، چگونه بدانیم کدام یک را انتخاب کنیم؟ در حالی که نصب چمن مصنوعی ممکن است ساده ترین کار در جهان به نظر برسد (به ویژه در مقایسه با مراقبت از چمن طبیعی) اما یک پروژه موفق چمن مصنوعی به شکل جادویی اتفاق نخواهد افتاد. این کار در ابتدا نیاز به سرمایه گذاری زمان، پول و تحقیق دارد. بخشی از این تحقیقات یادگیری نحوه انتخاب چمن مصنوعی مناسب برای نیازهای خاص شما است. بیایید نگاهی به عوامل مختلفی که باید قبل از خرید چمن مصنوعی در نظر بگیریم، بیندازیم. انواع محصولات  را از اینجا ببنید.

چمن های مصنوعی در مدل ها و کیفیت های مختلف
چمن های مصنوعی در مدل ها و کیفیت های مختلف

ملاحظات کلیدی هنگام خرید چمن مصنوعی

کارها را با پرسیدن این سوال شروع کنیم: چرا به چمن مصنوعی نیاز داریم؟ یک چمن مصنوعی ساخته شده برای زمین بازی ممکن است بهترین انتخاب برای حیاط یا منطقه حیوانات خانگی شما نباشد. قبل از شروع به گشت و گذار در طیف گسترده ای از گزینه های چمن مصنوعی، ارزش آن را دارد که چند مورد ضروری را رعایت کنید. برای مثال، انتخاب چمن ضربه‌گیر برای یک زمین بازی نسبت به یک سطح صرفا تزئینی نیاز به تغییرات جزئی در ساخت دارد.

نخ چمن مصنوعی اصطلاحی است که برای توصیف رشته های منفرد روی سطح چمن استفاده می شود. هر نخ معمولا از یک یا چند پلیمر ساخته شده و به گونه ای طراحی می شود که شبیه تیغه های چمن واقعی باشد. پلیمرهای مورد استفاده بسته به کیفیت نخ می تواند متفاوت باشد، اما بیشتر چمن های مصنوعی از پلی اتیلن یا پلی پروپیلن ساخته می شوند. در برخی از محصولات چمن مصنوعی، سطح بالاتر نایلون نیز مورد استفاده قرار می گیرد. نخ مورد استفاده در چمن مصنوعی به طور کلی بسیار قوی و بادوام است، زیرا باید بتواند در برابر ترافیک پا و شرایط آب و هوایی مختلف مقاومت کند. همچنین باید ظاهری واقعی داشته باشد، بنابراین اغلب نخ ها بافته می شوند تا شبیه تیغه های چمن واقعی به نظر برسند.  

چرا به چمن مصنوعی نیاز داریم؟
چرا به چمن مصنوعی نیاز داریم؟

ویژگی های کلیدی هر نخ چمن مصنوعی

امروزه چمن های مصنوعی در مدل ها و کیفیت های مختلف توسط تولید کنندگان روانه بازار می شوند. بسیاری از محصولات موجود، در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم هستند، به این معنی که در زیر نور آفتاب تغییر رنگ نمی دهند و همچنین می توانند در برابر باران بدون تراوش آب یا گرفتگی بایستند. در اینجا برخی از ویژگی های کلیدی هر نخ چمن مصنوعی آورده شده است:

  • پلی اتیلن – محبوب ترین نوع نخ چمن مصنوعی می باشد، زیرا به طور کلی بادوام ترین نخ است و به دلیل تیغه های محکم و سفت آن بیشتر شبیه چمن واقعی خواهد بود. معمولا می تواند ترافیک سنگین را تحمل کند و یک پوشش عالی برای فضاهای ورزشی و زمین های بازی ایجاد نماید. همچنین بسیار مقرون به صرفه تر از انواع دیگر است، اگرچه نرم نیست.
  • پلی پروپیلن – کم هزینه ترین گزینه، پلی پروپیلن است که به اندازه پلی اتیلن بادوام نیست و معمولا نمی تواند در برابر دماهای بالا مقاومت کند. بنابراین برای آب و هوای بسیار گرم ایده آل نخواهد بود. با این حال، اگر به دنبال چمن مصنوعی داخلی یا چیزی برای استفاده در دکوراسیون منزل خود هستید، پلی پروپیلن می تواند یک انتخاب عالی باشد.
  • نایلون – بالاترین کیفیت نخ چمن مصنوعی در نظر گرفته می شود. نایلون قوی ترین و زیباترین تیغه های چمن را ارائه می دهد که رنگ و بافت چمن واقعی را تقلید می کند. همچنین بسیار انعطاف پذیر است، به این معنی که مانند دیگر انواع چمن مصنوعی مات نمی شود و بسیار مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش است.
چرا به چمن مصنوعی نیاز داریم؟
چرا به چمن مصنوعی نیاز داریم؟

انواع چمن مصنوعی

انواع چمن مصنوعی عبارتند از:

چمن تزئینی بسیار واقع گرایانه، ساخته و معمولا با استفاده از دو نوع نخ تولید می شود. لایه زیرین انعطاف‌پذیری و پشتیبانی را ایجاد می‌کند در حالی که تیغه‌های بلند، بالای تیغه‌های چمن تکرار می‌شوند. برخی از چمن های مصنوعی به طور خاص برای رفع نیازهای حیوانات خانگی طراحی شده اند. بدین ترتیب عوامل ضد میکروبی به کاهش بو و قابلیت زهکشی عالی آن کمک می کنند. بر خلاف چمن های تزئینی، چمن های ورزشی به گونه ای طراحی شده اند که سخت تر و انعطاف پذیرتر باشند. بنابراین برای مقابله با مشکلات ترافیکی منظم و فشرده بسیار بادوام خواهند بود.

در بین چمن های مصنوعی در مدل ها و کیفیت های مختلف خوشبختانه، چمن مصنوعی وجود دارد که به طور خاص برای زمین های بازی و مهدکودک ها طراحی شده است. بدین ترتیب ایمنی بیشتر در حین بازی برای کودکان مهیا خواهد شد. چه کسی نمی‌خواهد زمین بازی امنی برای لذت بردن بچه‌ها داشته باشد؟ این هدف شماره یک هر پدر و مادری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *